اپوكسي و رزين اپوكسي و رزين .

اپوكسي و رزين

عملكرد و بررسي كارخانجات توليد رنگ اپوكسي در جهان

​بررسي كارخانجات توليد رنگ اپوكسي در جهان

پوشش اپوكسي ، پوششي از جنس پليمر مي باشد كه روي بتن يا موزاييك در لايه هاي مختلف اجرا مي شود. اپوكسي را نمي توان روي آسفالت اجرا كرد ولي سطوحي مانند موزاييك و سنگ بهترين انتخاب براي اجراي اپوكسي است. معمولا قبل از اقدام به دريافت كفپوش اپوكسي زير كار را با بتن يا موزاييك پوشش دهيد.

در اين مطلب به 5 توليدكننده برتر اين حوزه مي پردازيم:

شماره 1 : شركت Kumho كره جنوبي

اين شركت عضو گروه پتروشيمي كومهو است. Kumho P&B كه بيشتر با نام اختصاري KPB شناخته مي شود، در توليد و توزيع فنل ها، استون ها، MIBK، BPA و رزين هاي اپوكسي كه مواد شيميايي اساسي مورد نياز در زمينه هاي مختلف صنعتي مانند توليد برق و الكترونيك، داروسازي و رنگ هستند، تخصص دارد.

. KPB با موفقيت توليد طيف گسترده اي از پتروشيمي هاي مورد نياز صنايع كره را بومي سازي كرده است. اين شركت با عرضه كالاهاي باكيفيت خود به شيوه اي مطمئن، به كره كمك كرده است تا تراز تجاري و صادرات خود را بهبود بخشد و در نتيجه سهم عمده اي در پيشرفت مداوم صنعت پتروشيمي كره داشته باشد. KPB

بر اساس مشاركت خود با توليد كنندگان پيشرو مواد شيميايي در سراسر جهان، همچنان به اتخاذ فناوري هاي جديد و در حال تكامل و گسترش شبكه جهاني توليد و توزيع خود ادامه مي دهد و اكنون به عنوان يك رهبر جديد در بازار جهاني مواد شيميايي ظاهر مي شود.

اين شركت در تلاش است تا از طريق اتوماسيون مداوم و نوآوري در كنترل كيفيت، هزينه را به حداقل برساند و كيفيت را به حداكثر برساند. سيستم هاي اطلاعات مديريت به خوبي سازماندهي شده آن شركت را قادر مي سازد تا فرآيندهاي مديريتي را ساده و منطقي كند و انرژي خود را صرف تضمين ايمني صنعتي، يكپارچگي زيست محيطي و توسعه منابع انساني كند. از طريق اين تلاش‌ها و تلاش‌هاي ديگر براي ادامه نوآوري، KPB به غني‌سازي آينده و زندگي بشر ادامه خواهد داد.

شماره 2 : توليد كننده رنگ با برند رپوكسين در ايران

به گزارش سايت پدال نيوز : رپوكسين يكي از برندهاي برتر بازار مي باشد كه كيفيت رنگ و متريال آن در بازار كاملا شناخته شده مي باشد اين برند از رزين اي 6 پتروشيمي خوزستان بهره برده و همچنين كيفيت ممتازي به دليل استفاده از هاردنر سوئيسي دارد.

در سال 1390 تشكيل و فعاليت خود را شروع كرد و در سال 1398 ثبت رسمي برند رپوكسين صورت پذيرفت مجوعه ثمين با تغيير نگاه سنتي به علمي به كسب و كار موفق به ايجاد جايگاه ممتاز در بين مشتريان شده و همچنين در سال 1399 به عنوان شركت دانش بنيان در پارك علم و فناوري استان البرز مستقر گشت .

در طي اين سالها با توليد چند محصول دانش بنيان و همچنين اجراي بيش از 235 پروژه بزرگ و كوچك در كشور نقش خود را به عنوان يك شركت مهندسي و توليدي در صنعت كشور ايفا ميكند.

شماره 3 : شركت SLF آلمان

شركت slf آلمان با مجموعه محصولات و خدمات خود، مايليم به يك توليد كننده متوسط اروپايي پيشرو در راه حل هاي سيستمي نوآورانه و مشتري براي فناوري تصفيه سطح تبديل شويم.

ما به طور مداوم محصولات خود را با تمركز بر انعطاف پذيري، اقتصاد و سازگاري محيطي فرآيندهاي مشتريان خود توسعه مي دهيم. بدين ترتيب سيستم هاي ما به بالاترين سطح فني ثابت مي رسند.

با آموزش هاي مستمر، آموزش ها و سياست پرسنلي پايدار، ما كاركنان خوب را براي سال هاي متمادي حفظ مي كنيم و در نتيجه به رشد سالم شركت خود كمك مي كنيم.

ما راه حل هاي جداگانه اي را ارائه مي دهيم كه با نيازهاي شما با تركيب پيش تصفيه، انفجار، پاشش رنگ و تكنيك انتقال به فرآيندهاي مرتبط شما سازگار است. ما قادر به رسيدگي به گياهان سيستم پيچيده و همچنين مراكز كامل تصفيه سطح براي شما هستيم.

شماره 4 : كارخانه HMG انگلستان

HMG كه در سال 1930 تاسيس شد، رشد كرد تا به توليد كننده مستقل رنگ در بريتانيا تبديل شود. ارائه رنگ‌ها و پوشش‌هاي نوآورانه و سازگار به بازارهاي مختلف با پشتيباني فني برجسته و خدمات مشتري پشتيباني مي‌شود.

براي اين HMG جوايز متعددي مانند جايزه مراقبت از پوشش هاي بريتانيا را پذيرفته است و اولين شركت مستقل رنگ انگلستان است كه كيفيت استاندارد بريتانيا BS5750 (FM1524) را دريافت كرده است. دفتر مركزي و كارخانه توليد اوليه HMG در منچستر، انگلستان واقع شده است.

متخصص در توسعه و توليد محصول سفارشي، ما يك سبد محصولات بزرگ از جمله رنگ مرطوب، آئروسل ها و پوشش هاي تخصصي داريم. بكارگيري متخصصين در تمامي زمينه هاي پيش تصفيه، تجهيزات و كاربرد محصولات پوشش سطحي.

شماره 5 : شركت رنگ هاي وايكينگ آمريكا ​

شركت رنگ هاي وايكينگ 55 سال پيش توسط جك اريكسن تاسيس شد. امروزه، وايكينگ يك كسب و كار خانوادگي است كه توسط زنان اداره مي شود و توسط پاتريشيا اريكسن رهبري مي شود. ما در مركز توليد خود در ريچفيلد، مينه‌سوتا، پوشش‌هاي معماري، صنعتي و محافظ با كيفيت توليد مي‌كنيم. اين كسب و كار در طول سال ها با تبليغات شفاهي از مشتريان راضي رشد كرده است. خط محصولات ما شامل Tenaco® Epoxy، Vikron Urethane Enamel، Viking Alkyd/Equipment Enamel، Paulco TE2501 سيمان و پركننده ترك عرشه پل (در ليست محصولات تاييد شده MNDOT)، Revmaster ECC1400°F مشكي، Vikatex Exterior Latex و Xotic® Colors سفارشي است. اورتان خودرو بخش تحقيقات داخلي ما مي تواند محصولات پوشش سفارشي را مطابق با مشخصات شما ايجاد كند و محصولات شما را برچسب خصوصي بگذارد.

منبع: رنگ سوله


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۰:۳۹ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

انواع كفپوش هاي مناسب براي اتاق خواب و حمام

​بهترين نوع كفپوش براي اتاق خواب و حمام

همانطور كه براي هر اتاق خوابي وجود دارد، هنگام انتخاب كفپوش براي اتاق خواب كودكان گزينه هاي زيادي داريد. فرش، كف‌هاي چوبي، كف‌هاي وينيل، كف‌هاي لمينت و حتي كفپوش‌هاي چوب پنبه همه گزينه‌هاي ممكن هستند.

چه كودك نوپا يا نوجوان داشته باشيد، كفپوشي راحت، بادوام و تميز كردن آسان اولين چيزهايي است كه وقتي به كفپوش اتاق خواب كودكانمان فكر مي كنيم، به ذهنمان مي رسد.

كودكان كوچكتر تا حدود 10 سالگي ممكن است زمان زيادي را به بازي در كف اتاق خواب خود بگذرانند، بنابراين گرما، نرمي و راحتي معيارهاي مهم انتخاب هستند. و كودكان در هر سني ممكن است كثيف باشند و كمتر نگران محافظت از سطوح كفپوش باشند، بنابراين كفپوش هايي كه بادوام هستند و به راحتي تميز مي شوند نيز ارزش سرمايه گذاري را دارند.

نكته كليدي اين است كه كفي مناسب براي كودكان پيدا كنيد كه به اندازه كافي بادوام باشد تا در برابر برخوردهاي خشن مقاومت كند، اما همچنين به اندازه كافي نرم باشد كه در صورت سقوط، فرود ايمن را فراهم كند.

اينكه شما يا فرزندتان چگونه مي خواهيد اتاق خواب به نظر برسد و چه احساسي داشته باشيد نيز بر انتخاب كفپوش شما تأثير مي گذارد.

در سايت ني ني بلاگ هم در خصوص مينويسد : رنگ اپوكسي پس از خشك شدن به يك سطح سخت و بادوام تبديل مي شود كه ميتوان از آن براي سطوح خارجي و سطوح داخلي به عنوان كفپوش استفاده كرد و يك جايگزين مقرون ‌به ‌صرفه به جاي نصب كفپوش به حساب مي آيد.

 

نكته‌اي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه كودكان براي هميشه كودك نخواهند بود، بنابراين ممكن است بخواهيد طبقه‌اي را انتخاب كنيد كه وقتي بچه‌ها از خانه بيرون مي‌روند يا بزرگ مي‌شوند، به خوبي به يك اتاق خواب معمولي تبديل شود.

در اين مطالعه نانوكامپوزيت هاي اپوكسي/nanoSiO2 با درجه كفپوش به روش پليمريزاسيون درجا تهيه شد. نانو سيليس به منظور عمليات سطحي و معرفي گروه‌هاي عاملي واكنش‌دهنده براي دستيابي به پيوند كافي بين نانوذرات معدني قطبي و پليمر آلي اپوكسي، توسط عامل جفت‌كننده تيمار شد.

ب-آمينوپروپيل تري اتوكسي سيلان (Amino A-100) به عنوان يك عامل جفت كننده موثر و در دسترس تجاري و نانو سيليس تيمار شده در محيط استون استفاده شد. مشاهدات SEM از نمونه هاي پخت نشان داد كه نانو سيليس به طور كامل در زمينه پليمري به ذرات در مقياس نانو پراكنده شده است.

خواص حرارتي و فيزيكي نمونه هاي آماده شده بررسي شد و داده ها نشان دهنده بهبود خواص فيزيكي و مكانيكي نمونه هاي كفپوش در مقايسه با رزين پر نشده بود.

كفپوش اپوكسي يك انتخاب محبوب براي كفپوش حمام است زيرا ضد آب است و به راحتي تميز مي شود. اگر قصد نصب كفپوش اپوكسي حمام را داريد، در اينجا چند نكته وجود دارد كه بايد در نظر داشته باشيد:

- كفپوش هاي اپوكسي حمام هنگام خيس شدن ممكن است لغزنده شوند، بنابراين حتماً يك پوشش ضد لغزش به سطح اضافه كنيد.

- كفپوش اپوكسي در رنگ‌ها و پوشش‌هاي مختلف موجود است، بنابراين شما مي‌توانيد يكي را كه مناسب حمام خود است انتخاب كنيد.

- اگر قصد نصب كفپوش اپوكسي حمام را داريد، آماده سازي مناسب سطح بسيار مهم است. با سنگ زني الماس بتن شروع كنيد زيرا سطح آن بايد تميز، خشك و عاري از آوار باشد.

اگر مطمئن نيستيد كه كفپوش اپوكسي انتخاب مناسبي براي حمام شماست، با يك نصاب حرفه اي مشورت كنيد. آنها مي توانند بهترين نوع كفپوش حمام را به شما راهنمايي كنند و خدمات نصب را ارائه دهند.

كفپوش اپوكسي توالت هاي عمومي يكي از بهترين كاربردهايي است كه مي توانيد از آن استفاده كنيد. كفپوش‌هاي اپوكسي مي‌توانند ترافيك ثابت پايي و رطوبت ناشي از كف‌هاي سرويس بهداشتي عمومي را بدون توجه به اينكه چقدر مرطوب يا پرترافيك هستند، تحمل مي‌كنند.

اپوكسي ماده اي بر پايه رزين است كه اغلب در كاربردهاي پوشش يا آب بندي استفاده مي شود و مي تواند انتخابي عالي براي كف حمام شما باشد.

پوشش هاي اپوكسي سطحي محكم و بادوام را فراهم مي كنند كه در برابر آب مقاوم بوده و به راحتي تميز مي شود. آيا در حمام خود كف كاشي داريد؟ اپوكسي مي تواند به محافظت از دوغاب در برابر آسيب رطوبت كمك كند. اگر مفهوم دوش باز بدون ديوار يا پرده داريد، اپوكسي مي تواند به بتن زيرين كمك كند تا از آسيب آب نيز در امان بماند. اپوكسي را مي توان روي كف هاي تخته سه لا نيز اعمال كرد.

با اين حال، اگر مي خواهيد اپوكسي را روي كف حمام خود نصب كنيد، مهم است كه از قبل بدانيد چه كاري انجام مي دهيد. اگرچه استفاده از كفپوش اپوكسي به حداقل مهارت و ابزار نياز دارد، انواع مختلفي از اپوكسي وجود دارد - و هر كدام الزامات خاص خود را براي استفاده دارند. محصول نامناسب مي تواند به كف موجود شما آسيب برساند يا به مرور زمان در خود اپوكسي ترك ايجاد كند.

منبع :كفپوش بهداشتي تبريز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۲:۰۳ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

موارد مختلف رنگ اپوكسي و كاربردهاي مهندسي

​رنگ اپوكسي و كاربردهاي مهندسي

هدف اين تحقيق جايگزيني رنگ هاي بدون حلال اپوكسي بجاي رنگ هاي پايه حلال آلي مرسوم در كاربردهاي داخل مخازن است. به منظور يك بازنگري كلي بر ضرورت حذف تدريجي و كاهش استفاده از رنگهاي پايه حلالي (آلي) دركاربردهاي صنعت نفت، مطالعه روي انواع رنگ هاي جايگزيني صورت گرفته است،

خواص، فرمولاسيون، روش اعمال و مكانسيم پخت رتگهاي با تكنولوژي جديد بطور اجمالي بررسي شده است. محدوديت هاي رنگ هاي پودري جامد، پايه آبي، پخت تشعشعي با تابشي در امكان استفاده از آنها براي كاربرد فوق الذكر بررسي گرديده و بدين منظور رنگ هاي اپوكسيي سالونت فري براي سطوح داخلي مخازن نفتي پيشنهاد مي شود.

Epoxy paint is one of the toughest and most durable paint materials available on the market today. It’s also a great choice if you want to add a little extra shine to your floors

نانورنگدانه ها نوع جديدي از رنگدانه ها هستند كه ازنوع مواد هيبريدي مي باشند. اين مواد از رنگزاي آلي و نانو ذرات سيليكات لايه اي تشكيل مي شوند. نانو رنگدانه ها تاكنون براي تهيه پوشش هاي پليمري به كار رفته اند و پيشرفت در خواص گرمايي و پايداري زير لايه و مواد رنگزا از خود نشان داده اند.

در اين مقاله مواد رنگزاي بازيك قرمز 14 در فضاي درون لايه مونت موريلونيت سديم در محيط آبي درج شده، مواد درج شده در مونت موريلونيت سانتريفيوژ، خشك و آسياب شد تا ذرات نانورنگدانه پيش از مخلوط شدن با رزين اپوكسي آماده شود.

انواع رنگ اپوكسي

به طور كلي رزين اپوكسي با رنگ هاي زير كه به نام رنگ هاي اپوكسي شناخته شده اند، سازگاري دارد:

در مقاله اي در سايت اتاق رنگ پودري يا كوره اي معدني: اين نوع از رنگ‌هاي اپوكسي به صورت پودر مي‌باشند. اعمال رنگ در قسمت‌هاي مختلف يك قطعه مانند گوشه‌ها و سطوح غير قابل دسترسي، حداقل ميزان هدر رفت رنگ، يكنواختي سطح رنگ پس از اعمال از جمله مزيت‌هاي رنگ هاي پودري به شمار مي آيند. از جمله رنگ هاي اپوكسي پودري مي توان به موارد زير اشاره كرد:

رنگ هاي پودري مخملي
رنگ هاي پودري صدفي (متاليك)
رنگ هاي پودري كروم
رنگ هاي پودري شبتاب (فسفرسانس)
رنگ هاي پودري شبرنگ (فلوئورسنت)
رنگ هاي جوهري
رنگ هاي ميكروبي
رنگ هاي خميري
رنگ مايع جوهري: رنگ‌هاي جوهري از گروه رنگ‌هاي مايع هستند كه حالت شفافي به سطح مي‌دهند. اين دسته از رنگ‌ ها پوششي نيستند و سطح زير كار خود را نمي‌پوشانند. از جمله رنگ هاي اپوكسي جوهري مي توان به موارد زير اشاره كرد:

 

رنگ جوهري بر پايه ي الكل
رنگ جوهري بر پايه ي تينر
تفاوت مهم ميان اين دو دسته از رنگ هاي اپوكسي بعد از تركيب اين است كه رنگ جوهري اپوكسي حالت شفاف يا ترنسپرنت به زمينه مي‌دهد، ولي رنگ پودري از نوع پوششي است و اين حالت را ايجاد نمي كند.

از آزمون انكسار اشعه ايكس زاويه كوچك (SAXS) براي مشخص كردن فاصله بين صفحات نانو رس و همچنين نفوذ مواد رنگزاي بازيك قرمز 14 در فضاي درون لايه رس و تغيير فاصله بين صفحات استفاده شد.

از آزمون طيف سنجي مادون قرمز تبديل فوريه (FT-IR) براي شناسايي گروههاي عاملي و پيوندهاي شيميايي نانوذرات رس (مونت موريلونيت سديم) و مواد رنگزاي بازيك قرمز 14 و نانو رنگدانه قرمزاستفاده شد. در نهايت ازآزمون رنگ سنجي براي ارزيابي مطالعه تغييرات رنگي پوشش هاي پليمري اپوكسي استفاده شد

اثر نانورنگدانه ها بر روي خواص رنگ سنجي كامپوزيت هاي پليمري بر پايه رزين اپوكسي

 

تست‌هاي غوطه‌وري تسريع‌شده در آزمايشگاه براي بررسي عملكرد نمك زمرد پلي آنيلين و كامپوزيت پلي پيرول با كربن سياه به عنوان افزودني‌هاي يك پوشش رنگ اپوكسي انجام شده است.

پانل هاي فولادي پوشش داده شده با رنگ اصلاح شده با نمك زمرد پلي آنيلين بهترين محافظت را پس از 720 ساعت قرار گرفتن در محلول 3.5٪ NaCl ارائه كردند. نتايج نشان داد كه اين پليمر رسانا ممكن است به عنوان بازدارنده خوردگي و تقويت كننده چسبندگي عمل كند.

مكانيسم حفاظتي ارائه شده توسط پليمرهاي رسانا نيز مورد بحث قرار گرفته است.

منبع :كفپوش اپوكسي شيراز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۷:۵۹ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

اپوكسي در مصارف نظامي و فضايي

​  ​

اپوكسي مصارف نظامي و فضايي

محموله هاي سيستم هاي پرتاب فضايي فعلي، به عنوان مثال. راكت‌ها به دليل محدوديت‌هاي آيروديناميكي، وزن و هزينه به اندازه كوچك محدود مي‌شوند. ساختارهاي قابل استقرار امكان پيكربندي تا شده يا ذخيره شده را در حين پرتاب و استقرار در محل ماموريت فراهم مي كنند.

Epoxy Resins with Reduced Viscoelastic Relaxation

The payloads of current space launch systems, e.g. rockets, are constrained to a small size due to aerodynamic, weight, and غير مجاز مي باشدt limitations. Deployable structures allow for a folded or stowed configuration during launch and deployment at the mission location

كامپوزيت هاي پليمري هم كاهش وزن بالايي را نسبت به ساختار فلزي فعلي نشان داده اند و هم مقاومت هاي مكانيكي خاص را به طور كلي بهبود بخشيده اند. با اين حال، يكي از مسائلي كه در كامپوزيت هاي پليمري قابل استقرار وجود دارد، كاهش تنش ماتريس پليمري در پيكربندي انبار شده است.

در اين مطالعه، طيف وسيعي از فرمول‌هاي اپوكسي مختلف به عنوان رزين‌هاي ماتريس بالقوه براي كامپوزيت‌هاي قابل استقرار ارزيابي شدند. پيش‌بيني مي‌شود كه يك رزين اپوكسي چند منظوره جديد با يك افزودني تقويت‌كننده در مقايسه با ماتريس اپوكسي هوافضا پيشرفته، پس از يك سال 70 درصد كاهش استرس كمتري را نشان دهد.

پايگاه خبري و تحليلي انتخاب : اگر كفپوش اپوكسي را به شكل لولينگ اجرا كنيم شاهد اين خواهيم بود سطحي يك دست و شفاف داريم كه كيفيت آن به نوع رزين مورد استفاده در آن بر مي گردد.

قدرت چسبندگي رابط رزين آل/اپوكسي در محدوده وسيعي از نرخ بارگذاري

اين مطالعه استحكام چسب سطحي بين آلياژ آلومينيوم و رزين اپوكسي (رزين Al/epoxy) را در طيف وسيعي از نرخ‌هاي كرنش (نرخ بارگذاري) ارزيابي كرد.

ما سه نوع آزمايش را با نرخ بارگذاري متفاوت انجام داديم، به عنوان مثال، يك آزمايش كششي شبه استاتيك براي محدوده نرخ بارگذاري پايين‌تر، يك نوار شكاف هاپكينسون (SHB) براي محدوده سرعت بارگذاري متوسط، و تست چسبندگي شوك ليزري (LaSAT) براي محدوده نرخ بارگذاري بالاتر LaSAT يك تست منحصر به فرد براي ارزيابي چسبندگي است، زيرا از موج ضربه اي ناشي از ليزر براي شكستگي سطحي استفاده مي شود.

به موازات آن، روش اجزاي محدود (FEM) به منظور محاسبه توزيع تنش در فصل مشترك در طول LaSAT انجام مي‌شود. در نتيجه، مشخص شد كه رابط بين آلياژ آلومينيوم و رابط رزين اپوكسي وابستگي قابل توجهي به نرخ بارگذاري قدرت چسبندگي نشان مي‌دهد و اين تمايل بسيار شبيه به مواد اپوكسي حجيم است.

Adhesion Strength of Al/Epoxy Resin Interface over a Wide Range of Loading Rates

EJOT UK يك راه حل نوآورانه لنگر بتني LIEBIG را براي بخش كليدي زيرساخت ايمني حياتي مورد استفاده در تعمير و نگهداري زيردريايي هاي نيروي دريايي سلطنتي در دوونپورت رويال داكيارد ارائه كرده است.

پروژه در تاسيسات بين‌المللي بابكاك در HMNB Devonport - بزرگترين پايگاه دريايي در اروپاي غربي - شامل جايگزيني لنگرهاي خورده‌شده بود كه يك آويز بزرگ چدني را به سمت اسكله محكم مي‌كرد. اين آويزها اتصال ايمن پيشاني نيروي دريايي - يك ساختار ارتباطي بين ديواره اسكله و كشتي - را امكان پذير مي كند كه شيلنگ ها و لوله هاي فشار بالا مورد استفاده براي آزمايش سيستم هاي پيشران كشتي ها در اسكله را در خود جاي مي دهد.

The dock is part of the extensive infrastructure at Devonport which has been supporting the Royal Navy since 1691. Spread over more than 650 acres, the dockyard has 15 dry docks, four miles of waterfront, 25 tidal berths and five basins. Its vast scale makes it a major part of Plymouth’s economy, employing 5500 people, directly supporting 400 local firms and representing 10% of the city’s income.

اسكله بخشي از زيرساخت هاي گسترده در دوونپورت است كه از سال 1691 از نيروي دريايي سلطنتي پشتيباني مي كند. اين اسكله با وسعت بيش از 650 هكتار، داراي 15 اسكله خشك، چهار مايل اسكله، 25 اسكله جزر و مد و پنج حوضه مقياس وسيع آن، آن را به بخش عمده اي از اقتصاد پليموث تبديل مي كند، با استخدام 5500 نفر، به طور مستقيم از 400 شركت محلي حمايت مي كند و 10٪ از درآمد شهر را تشكيل مي دهد.

Anchoring expertise provides bespoke solution for seismic marine application

آويز ابرويي كه نياز به بازسازي دارد در يك اسكله خشك قرار دارد كه براي تعمير و نگهداري و تعمير ناوگان زيردريايي نيروي دريايي HM، از جمله زيردريايي‌هاي ترافالگار و ونگارد كلاس هسته‌اي آن استفاده مي‌شود. هر هشت لنگر موجود آويز كه در عمق تعبيه شده تا 550 ميلي متر نصب شده بودند، در اثر قرار گرفتن در معرض طولاني مدت در شرايط جوي خورده شده بودند، اما فرآيند جايگزيني آنها مجبور بود تعدادي از پيچيدگي ها را طي كند.

منبع :رنگ سوله


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۵:۱۸ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

انواع عيوب كفپوش اپوكسي

​عيوب كفپوش اپوكسي

از آنجايي كه كفپوش اپوكسي يك سطح بدون درز و اغلب غير متخلخل است، مي تواند لغزنده شود، به خصوص اگر مرطوب يا روغني باشد.

اگرچه، مي توان اكسيد آلومينيوم را به خود اپوكسي اضافه كرد تا مشكل لغزندگي را كاهش يا حتي از بين ببرد. گزينه ديگر اضافه كردن ماسه سيليس به پايان است.

منطقه اي كه قصد داريد كفپوش اپوكسي را نصب كنيد احتمالاً نقش مهمي در تصميم گيري شما در مورد نحوه رسيدگي به مشكل لغزنده احتمالي دارد. در مناطقي مانند حمام و آشپزخانه كه هميشه آب وجود دارد، ممكن است بخواهيد رويكرد تهاجمي‌تري داشته باشيد. مشاوره با يك متخصص كفپوش هميشه ايده خوبي است، به خصوص اگر شك داريد.

سايت مشرق نيوز مينويسد: هزينه تعميرات كم: بعد از اجراي كفپوش اپوكسي اگر به هر دليلي قسمتي از سطح آسيب ببيند به راحتي و فقط با ترميم همان نقطه قابليت ترميم دارد و نياز به تعويض كل سطح نيست.

اپوكسي يك پليمر است كه از واكنش رزين اپوكسايد با سخت‌كننده پلي‌آمين به دست مي ‌آيد. اين متريال به غير از كفپوش، كاربردهاي گسترده ‌ي‌ ديگري هم از جمله در محصولات رنگ اپوكسي، پوششهاي محافظتي، كامپوزيت‌ها و چسب‌ها و … دارد و از اصلي‌ترين كاربردهاي اپوكسي، استفاده به عنوان كفپوش در كاربري ‌هاي مختلف مانند صنعتي، بيمارستاني، انبار و… است.

كفپوش اپوكسي با توجه به سطح جذاب و رنگيني كه به سطح مي دهد، نسبت به ساير كفپوشهاي مشابه هزينه ي بسيار پايين تري داشته و مقرون به صرفه است. اين در عين داشتن مزاياي بسيار، معايبي نيز در حين اجرا دارد كه بهتر است خريداران و متقاضيان از آنها مطلع باشند. اهميت دانستن اين معايب آنجاست كه مي‌توان با لحاظ نمودن تغييراتي در كاربري يا الگوي مصرف از وقوع آنها به سادگي جلوگيري نمود. در ادامه به طور مختصر به برخي از اين معايب اشاره مي كنيم:

1. زمان طولاني اجراي كفپوش اپوكسي

اجراي كفپوش اپوكسي به صورت لايه لايه بوده و همين موضوع باعث زمان بر بودن اجراي آن مي شود. پس از اجراي هر لايه بايد زمان كافي سپري شود تا واكنش پخت آن تكميل شود و امكان اجراي لايه بعدي فراهم شود.

سطح قبل از اجراي كفپوش بايد بدون رطوبت و كاملاً خشك باشد. سپس بايد به اجراي لايه پرايمر و پر كردن درزها، لايه مياني، بتونه كاري و در نهايت اجراي لايه رويه پرداخت كه براي هر كدام زمان خشك شدن بين لايه اي را بايد در نظر گرفت كه در دماي مناسب حدود 12 الي 18 ساعت مي باشد.

When polymers fail: A case report on a defective epoxy resin flooring

در نتيجه اجراي كفپوش در كمترين متراژ نيز حداقل 3 تا 4 روز زمان مي برد. اين مسئله اگرچه در متراژهاي كوچك منجر به طولاني شدن فرايند نصب در مقايسه با محصولاتي مانند كفپوش رولي يا لمينيت مي ‌شود، اما در متراژ‌هاي بزرگ به دليل سهولت نصب زمان نصب بسيار كوتاه‌ تر خواهد بود چرا كه جزئيات نصب قطعه به قطعه كفپوش حذف شده و محصول به راحتي بر سطح اعمال مي‌شود.

به عبارتي در متراژهاي بزرگ زمان لازم براي خشك شدن هر لايه با اعمال كفپوش در نواحي ديگر همزمان شده و ديگر نيازي به صرف زمان جداگانه نخواهد بود.

2. چسبندگي و پيوستگي كم كفپوش اپوكسي روي برخي سطوح

بايد در نظر داشته باشيد كه كف سالن هايي كه داراي رطوبت هستند يا در تماس با آب هستند كفپوش اپوكسي اجراي مناسبي ندارد و پس از اجرا علاوه بر رشد قارچ و كپك و بروز مشكلات بهداشتي، پيوستگي دو لايه از بين مي رود.

به عبارت ديگر رطوبت زير سطح اشباع مي شود، حباب ايجاد مي شود و سپس به دليل تبخير، لايه كفپوش اپوكسي را با مشكل مواجه مي كند؛ لذا مي توان از موادي كه نم و آب را از بين مي برند استفاده كرد تا محيط عاري از هرگونه آب و رطوبت شود. به طور تقريبي بايد حدود 28 روز قبل از اجراي كفپوش اپوكسي بگذرد، تا بتن رطوبت نداشته باشد. همچنين اگر در سطح بتن مواد روغني، گازوئيل و… نفوذ كرده ‌باشد، زير سازي مجدد لازم است.

 

3. لايه شدن كفپوش اپوكسي

يكي از رايج‌ترين عيوب كفپوش اپوكسي ، لايه شدن آن پس از مدت زمان كوتاهي از اجرا است كه در صورت برطرف نشدن مي‌تواند به سطح زيرين و بتني آن نيز آسيب برساند. علاوه بر اينكه ممكن است.

There are a great number of in situ floor finishes available today, including the traditional self‐finished concrete, granolithic and sand cement screeds as well as a bewildering array of special proprietary floor finishes.

لايه شدن كفپوش اپوكسي به دليل اجرا توسط افراد غيرحرفه‌اي ايجاد شود، دلايلي نظير دماي بسيار بالا، دماي بسيار پايين و رطوبت بالا نيز مي‌توانند منجر به بروز چنين مشكلي در كفپوش اپوكسي شوند.

يك مجري اپوكسي حرفه‌اي و متخصص براي جلوگيري از مشكل لايه شدن كفپوش اپوكسي پيش از اجراي اپوكسي از موارد زير اطمينان حاصل مي‌كند:

– سطح پيش از اجرا بايد از روغن و آلودگي پاك باشد. اين مواد زير اپوكسي گير مي‌ كنند و مانع پوشانندگي درست و چسبيدن آن به سطح بتن مي‌شوند. وجود چربي در سطح موجب مي‌شود در نقاطي از سطح، اپوكسي به خوبي نچسبد و پس از چند روز لايه شده و از سطح جدا شود.

– سطح بايد به خوبي ساب زده شده باشد؛ زيرا اگر خيلي صاف و صيقلي باشد، اپوكسي به آن نمي‌جسبد و موجب لايه شدن اپوكسي پس از خشك شدن مي‌شود.

– سطح بايد كاملاً خشك باشد؛ لذا بايد حداقل 24 ساعت پس از شستن سطح صبر كنيد و سپس اپوكسي را اجرا كنيد. نمناك بودن سطح نيز همان مشكلات آلوده بودن سطح را ايجاد مي‌كند و از چسبيدن مواد به سطح جلوگيري كرده و موجب لايه شدن آن مي‌شود.

4. ترك خوردن اپوكسي

حباب شدن اپوكسي و ترك خوردن آن يكي ديگر از عيوب كفپوش اپوكسي است كه موجب مي ‌شود زيبايي اين كفپوش خيلي زود از بين برود. براي اين مشكل نيز دلايل مختلفي وجود دارد كه قطعاً فرد متخصص در زمينه اجراي كفپوش اپوكسي به خوبي مي ‌داند چگونه از آن جلوگيري كند. اين دلايل شامل موارد زير مي‌شود:

Possible Substitutes of Epoxy Screed Filler with Secondary Raw Materials

– نحوه تركيب رزين اپوكسي و هاردنر اپوكسي بسيار مهم است و بايد خيلي سريع انجام شود. در اين صورت هيچ حبابي در تركيب باقي نمي‌ماند. در غير اينصورت حين اجرا نيز در ظاهر كفپوش تاثير مي‌گذارند و پس از خشك شدن ترك مي‌خورند.

– وجود حفره در سطح بتن موجب مي‎شود هوا زير اپوكسي قرار بگيرد و در مرحله پخته شدن آن تأثيرگذار باشد. اين هواي باقيمانده زير سطح به مرور زمان بالا آمده و باعث ايجاد حباب و ترك خوردن سطح مي ‌شود.

 

– تناسب تركيب مواد اپوكسي نيز مهم است كه براي تمامي محصولات و كاربردها يكسان نيست، اما افرادي كه تجربه كافي در زمينه اجراي اپوكسي داشته باشند به خوبي مي‌دانند اين تناسب براي شرايط مختلف چگونه است.

به طور مثال در صورتيكه هاردنر به اندازه كافي در مواد تركيب نشود، كفپوش به خوبي به سطح نمي‌چسبد و خشك نمي‌شود. از سوي ديگر، اگر هاردنر زياد باشد، مجري اپوكسي بايد براي اجراي اپوكسي روي سطح بيشتر عجله كند تا سطح يكدست و بدون نقص اجرا شود.

– اگر كفپوش اپوكسي با عجله اجرا شود احتمال اينكه فرد متوجه حباب ‌ها و تركيب درست مواد نشود، بيشتر است. همچنين در صورت كند پيش رفتن اجراي كفپوش هم ممكن است مواد خشك شود و مواد خشك شده نيز چسبندگي كافي به روي سطح ندارند.

براي اجراي لايه دوم اپوكسي نبايد خيلي عجله كنيد، در اين صورت نيز ممكن است به دليل خشك نشدن كافي سطح زيرين، هوا زير مواد لايه دوم جمع شود و حباب ايجاد كند. به طور كلي دقت، سرعت عمل و زيرسازي مناسب از جمله مواردي هستند كه مانع بروز مشكلات كفپوش اپوكسي مي‌شوند.

منبع :دنياي علم رنگ و پليمر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۸:۳۹ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

​بهترين توصيف استحكام ذاتي بين اپوكسي و سيليس

​توصيف استحكام ذاتي بين اپوكسي و سيليس با استفاده از رويكرد چند مقياسي

رابط هاي آلي- معدني در بسياري از مواد طبيعي يا مصنوعي، مانند رابط هاي معدني-پروتئين موجود در استخوان و رابط هاي اپوكسي-سيليس موجود در ساخت و ساز بتن وجود دارد.

در اينجا، ما مدلي را براي پيش‌بيني استحكام ذاتي بين مواد آلي و معدني، بر اساس يك رويكرد شبيه‌سازي ديناميك مولكولي همراه با روش متاديناميك، گزارش مي‌كنيم كه براي بازسازي سطح انرژي آزاد بين حالت‌هاي متصل و جداشده سيستم پيوندي استفاده مي‌شود و تا اندازه‌گيري شده است. آن را در يك مدل پيوسته بگنجانيد.

ما اين تكنيك را براي مدل‌سازي يك سيستم اپوكسي-سيليس كه عمدتاً داراي برهمكنش‌هاي شيميايي واندروالس و كولمبيك غيرپيوندي و غير جهت‌دار است، اعمال مي‌كنيم. استحكام ذاتي بين اپوكسي و سيليس حاصل از سطح مولكولي براي پيش‌بيني رفتار ساختاري رابط اپوكسي-سيليس در مقياس طول ماكروسكوپي با فراخواني رويكرد اجزاي محدود با استفاده از يك مدل ناحيه منسجم استفاده مي‌شود كه مطابقت خوبي با نتايج تجربي موجود نشان مي‌دهد.

بخش موسسه فناوري ماساچوست. گروه مهندسي عمران و محيط زيست

مجله تحقيقات مواد

ناشر انتشارات دانشگاه كمبريج (انجمن تحقيقات مواد)

بررسي سينتيك پخت رزين اپوكسي در شرايط ناهمدما

تهران، دانشگاه تربيت مدرس، دانشكده فني و مهندسي، گروه مهندسي پليمر

چكيده: از آنجا كه خواص رزينهاي گرماسخت وابسته به شرايط پخت، دما و زمان است، تعيين مشخصه هاي سينتيكي آنها براي رسيدن به شرايط پخت بهينه لازم است.

در اين پژوهش، سينتيك پخت رزين اپوكسي 5052 به همراه سخت كننده آميني به كمك دستگاه گرماسنج پويشي تفاضلي در شرايط ناهمدما در سرعتهاي گرمادهي مختلف بررسي شده است.

بر گرفته از سايت تبيان : همانطور كه قبل تر هم گفته شك كفپوش اپوكسي كه يك ماده پليمري مي باشد مقاوت حدود 15 تن براي ضخامت 2 الي 3 ميليمتر را داراست.

در ابتدا، پارامترهاي سينتيكي از جمله انرژي فعال سازي (برابر 43.23kJ/mol) از روش هم تبديلي ارايه شده توسط مالك براي تحليل داده هاي بدست آمده از آزمايش معين شد.

سپس با استفاده از اين پارامترها و با انتخاب مدل سيستاك - برگرن مشخص شد كه داده هاي حاصل از آزمايشهاي DSC توافق خوبي با داده هاي محاسبه شده به روش مدل دارد. بدين ترتيب، با در نظر گرفتن اين مدل مي توان تفسير مناسبي از رفتار پخت رزين در شرايط زماني و دمايي مختلف ارايه داد.

جذب آب در رزين هاي اپوكسي تقويت شده با الياف شيشه فرآيند پيچيده اي است. با اندازه‌گيري‌هاي ديناميكي-مكانيكي مي‌توان مكان‌هاي آب را در فاز رزين-شيشه، در ريزترك‌هاي رزين و رقيق‌شده در پليمر حجيم تشخيص داد. مكانيسم غالب ادغام به رزين بستگي دارد

نمونه هاي اكسترود شده، كشيده شده و خاموش شده پلي استايرن متعاقباً در n-هگزان مايع در دماي بين 35 تا 55 درجه سانتي گراد براي فواصل زماني مختلف غوطه ور شدند. نمونه ها از حمام غوطه وري خارج شده، كوئنچ شده و شكسته شدند.

بررسي ميكروسكوپي بعدي از مقاطع، مرز مشخصي را بين يك پوسته بيروني ديوانه و يك هسته مركزي اساساً بدون نفوذ نشان داد. وابستگي زماني عمق نفوذ جبهه شوق پيشروي در دماهاي مختلف براي چندين نسبت كشش اندازه‌گيري شد. نرخ اوليه نفوذ با نسبت كشش (جهت گيري) يكنواخت افزايش يافت

و پيشروي جبهه نافذ به طور كامل با انتشار براي نمونه هاي كشيده شده در دماي 55 درجه سانتيگراد كنترل شد. سينتيك هاي پيچيده تر، شامل آرامش در مرز متحرك، نفوذ در دماهاي پايين تر را توصيف مي كند. يك تغيير سيستماتيك جزئي در سهم نسبي انتشار و آرامش با افزايش نسبت كشش مشاهده شد. انرژي فعال سازي 23.7 كيلو كالري

اثر تغيير شكل ماتريس جامد بر سينتيك جذب الكل‌هاي با وزن مولكولي كم به PMMA مورد مطالعه قرار گرفت. جرم جذب شده و سطح مقطع به عنوان تابعي از زمان براي آزمايش هاي جذب به لايه هاي پليمري كه قبلا كشيده شده بودند اندازه گيري شد.

تأثير نسبت‌هاي كشش مختلف و وزن‌هاي مولكولي مختلف حلال بر فرآيند جذب از نظر ويژگي سينتيك انتقال، سرعت جلوي تورم و زمان آرامش مورد بحث قرار مي‌گيرد. تفسيري از داده‌هاي تجربي نيز بر اساس اعداد بي‌بعد مربوطه با مقايسه زمان‌هاي مشخصه فرآيندهاي ابتدايي درگير ارائه شده است.

سلول هاي سوختي هيدروژني منابع انرژي جايگزين جذابي براي كاربردهايي مانند حمل و نقل هستند. با اين حال، عملكرد پيل سوختي تابعي قوي از محتواي تعادل آب و سينتيك جذب و دفع آب در غشاهاي الكتروليت پليمري (به عنوان مثال، Nafion) است. اگرچه ايزوترم هاي جذب آب مشابه براي Nafion در بسياري از آزمايشگاه ها بازتوليد شده است،

ضرايب انتشار آب در Nafion با 4 مرتبه قدر متفاوت است. در اين مطالعه، ديناميك جذب و دفع بخار آب در Nafion به عنوان تابعي از فعاليت بخار آب و سرعت جريان با استفاده از طيف‌سنجي بازتاب كامل مادون قرمز-تضعيف تبديل فوريه حل‌وفصل زمان (FTIR-ATR) اندازه‌گيري شد. هر دو آزمايش انتگرال و ديفرانسيل انجام شد،

كه در آن آزمايش هاي انتگرال شامل افزايش فعاليت بخار از 0٪ RH به يكي از پنج مقدار (22، 43، 56، 80، يا 100٪ RH) بود، در حالي كه در آزمايش هاي ديفرانسيل، فعاليت به طور متوالي افزايش يافت. در مراحل كوچكتر از 0 تا 22 تا 43 تا 56 تا 80 تا 100 درصد RH. براي آزمايش‌هاي انتگرالي، رفتار غير فيكي در هر دو فعاليت بخار كم و زياد مشاهده شد،

در حالي كه رفتار فيكي در فعاليت‌هاي بخار متوسط ​​مشاهده شد. براي آزمايش‌هاي ديفرانسيل، رفتار فيكي در تمام فعاليت‌هاي بخار به جز در فعاليت‌هاي بخار كم (0-22٪ RH) مشاهده شد. مشخص شد كه سينتيك جذب تابعي از سرعت جريان است،

كه در آن مقاومت انتقال جرم در سطح مشترك بخار / پليمر در نرخ‌هاي جريان پايين قابل‌توجه بود، اما در نرخ‌هاي جريان بالا ناچيز بود. ضرايب انتشار دقيق جذب و دفع در اين مطالعه محاسبه شد (در نرخ‌هاي جريان بالا و بدون مقاومت انتقال جرم اندازه‌گيري شد) و مشابه بودند، در مرتبه 10-7 سانتي‌متر مربع بر ثانيه، و توابع ضعيف فعاليت بخار آب.

منبع: كفپوش و عمران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۳:۲۱ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

انتخاب رنگ ، پليمر و كفپوش اپوكسي

رنگ ، پليمر و كفپوش اپوكسي

از تاريخ پيدايش رنگ صنعتي و پديد آورندگان آن، اطلاع درستي در دست نيست اما يكي از روايات پيرامون اين موضوع، حاكي از آن است كه شخصي آمريكايي به نام « Du Pont » كه در زمينه ساخت ساچمه و باروت فعاليت داشته، روزي پس از شكار و به قصد رفع خستگي، قنداق تفنگ خود را زير سر گذاشته و مي خوابد.

پس از بيداري، با ديدن قنداق تفنگ كه در اثر برخورد با سبزه ها به رنگ سبز در آمده، فكر توليد رنگ در ذهن او جرقه مي زند، فكري كه با آتش گرفتن انبار باروت او و انصراف از ادامه شغل قبلي، به مرحله عمل در آمده و به اين ترتيب نام « دوپونت » به عنوان اولين توليد كننده رنگ صنعتي در جهان به ثبت مي رسد.

پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران در سال 1365 با عنوان "مركز تحقيقات و توسعه علوم و تكنولوژي پليمر" آغاز به كار كرد و متعاقبا نام آن به پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران تغيير يافت. اين پژوهشگاه با هدف توسعه علوم و فناوري مواد پليمري و پتروشيميايي، تربيت نيروي انساني متخصص و پژوهشگر، تقويت ارتباط با صنعت و دانشگاه، رفع نيازهاي كشور در اين رشته فني و مشاركت در توليد جهاني علم تاسيس شده است.

هم اكنون اين پژوهشگاه تابعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با زيربناي 55000 مترمربع درزميني به مساحت 17 هكتار در شهرك علم و فناوري پژوهش در كيلومتر 15 اتوبان تهران-كرج واقع است. اين پژوهشگاه افزون بر دارا بودن 11 كارگاه و 22 آزمايشگاه تخصصي، مركز رشد فناوري پليمر،مركز نوآوري و تجاري سازي ،مركز كامپيوتر، مجهزترين و غني ترين كتابخانه تخصصي پليمر در ايران، قسمت‌هاي اداري‌ و ‌مالي و بخش‌هاي خدمات پشتيباني، از امكانات جانبي خانه¬ هاي سازماني براي اسكان اعضاي هيات علمي، درمانگاه، خوابگاه دانشجويان، رستوران و آمفي تئاتر بر خوردار است.

به گزارش خبرگزاري تسنيم عمر كفپوش بدون درز بودن ، مقاوت فشاري تا بيش از 15 تن در مقابل انواع لود بار سطحي مثل ليفتراك ها و ماشين هاي سنگين به جهت انتقال بار به سطح زير كفپوش اپوكسي و همچنين بدون درز بودن و جلوگيري از شكست و ترك و مقاومت در برابر ضربه يكي از ويژگي هاي كفپوش هاي اين شركت مي باشد.

استحكام : همانطور كه قبل تر هم گفته شك كفپوش اپوكسي كه يك ماده پليمري مي باشد مقاوت حدود 15 تن براي ضخامت 2 الي 3 ميليمتر را داراست.

قابلت تنظيف: يكي از بهترين نوع كفپوش جهت نظافت اپوكسي مي باشد كفپوشي بدون درز مقاوم در برابر شوينده هاي متداول موجود در بازار كه با شستشوي ساده به راحتي تميز شده و كيفيت خود را از دست نخواهد داد.

زيبايي: تنوع رنگي بسيار بالا ، طرح بندي هاي مختلف از جمله لولينگ ، پوست پرتقالي، ابروباد و طرح مدرن باعث ميشود يكي از بهترين انتخاب ها براي كفپوش منازل ، كارخانجات، بيمارستان ها، اتاق هاي برق ، كلين روم ها و پاركينگ ها باشد.

ايمني مناسب: كفپوش اپوكسي با ساختار شيميايي كه دارد باعث مقاومت در برابر لغزش و همچنين مقاوت در برابر آتش سوزي مي گردد كه يكي از نكات جالب توجه اين نوع كفپوش مي باشد و لذا موجب افزايش سطح ايمني محيط شما خواهد شد.

سطح صاف و شفاف: اگر كفپوش اپوكسي را به شكل لولينگ اجرا كنيم شاهد اين خواهيم بود سطحي يك دست و شفاف داريم كه كيفيت آن به نوع رزين مورد استفاده در آن بر مي گردد.

هزينه تعميرات كم: بعد از اجراي كفپوش اپوكسي اگر به هر دليلي قسمتي از سطح آسيب ببيند به راحتي و فقط با ترميم همان نقطه قابليت ترميم دارد و نياز به تعويض كل سطح نيست.

محيط زيست: كفپوش هاي اپوكسي به شدت سالم و دوست دار محيط زيست هستند ماده به كار رفته در اين كفپوش ها رزين پلي آمين هست كه نياز به افزودن آب براي اجراي آن نيست و همچنين نوع طبيعب آن نيز موجود هست.

رنگ‌ اپوكسي رنگي دوجزئي است و براي خشك‌شدن، به هاردنر (سخت‌كننده) نياز دارد. جزء اول اين رنگ شامل رزين، پيگمنت (رنگدانه) و افزودني‌ها بوده و جزء دوم آن (هاردنر) معمولاً شامل يك پلي‌آمين (داراي گروه عاملي NH2) يا پلي آميد است. هنگامي كه رزين اپوكسي با آمين‌ها واكنش مي‌دهد، ويسكوزيته فيلم رنگ افزايش يافته و اتصالات عرضي در آن به وجود مي‌آيد كه منجر به تشكيل  يك پوشش حفاظتي سخت خواهد شد. نسبت اختلاط در اين رنگ ها بسيار مهم است. در صورت عدم رعايت اين نسبت، رنگ خواص مطلوب را به دست نمي آورد و يا اصلاً خشك نخواهد شد.

رنگ اپوكسي به دليل مقاومت بالايي كه در برابر رطوبت، اصطكاك و عوامل جوي مانند گرما و سرما و مواد شيميايي دارد، جايگزين مناسبي براي پوشش هاي محافظتي مي باشد. رنگ اپوكسي اين توانايي را دارد كه به سطح بتن بچسبد و يك پوشش كاملاً پايدار و محكم ايجاد كند.

پس از اختلاط رنگ‌ اپوكسي با هاردنر، يك تركيب يكنواخت به دست مي‌ آيد كه در ابتدا ويسكوزيته آن تغييري نمي‌كند. سپس رنگ به آرامي شروع به افزايش ويسكوزيته كرده و مخلوط به سختي همزده مي‌شود. در آخر نيز رنگ سخت شده و اصطلاحاً پخت مي‌شود؛ لذا پس از اختلاط رنگ‌ اپوكسي فرصت محدودي براي اعمال آن وجود خواهد داشت.

منبع : انجمن علمي رنگ و رزين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۵:۰۰ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

مناسبترين شركت هاي دانش بنيان مورد حمايت

شركت هاي دانش بنيان مورد حمايت

گروه علم و پيشرفت خبرگزاري فارس_معصومه شيري ؛ وقتي از دستاوردهاي بي‌نظير شركت‌هاي دانش‌بنيان و خلاق در سال‌هاي اخير سخن مي‌گوييم اولين سوالي كه براي مردم  پيش مي‌آيد اين است كه چرا نتيجه علم و فناوري اين شركت‌ها در زندگي روزمره‌مان قابل لمس نيست؟

به گزارش خبرگزاري فارس : گروه مهندسي و صنعتي ثمين به عنوان يك شركت دانش بنيان مستقر در پارك علم و فناوري البرز با به كارگيري نيروهاي متخصص و دانش روز در زمينه انواع كفپوش اپوكسي ، پلي يورتان و عايق رطوبتي فعال و با بيش از 15 سال سابقه در اين عرصه سعي بر زضايت مشتريان خود دارد و برندي خوشنام در زمينه رنگ ها و كفپوش هاي صنعتي در سراسر كشور مي باشد.

بهبود شرايط زندگي مردم و رفع مشكلات در هر كشوري در گرو پيشرفت عملي و به كار بستن يافته‌هاي علمي است. در اين ميان جامعه دانشگاهي و شركت‌هاي دانش‌بنيان تلاش مي‌كنند با تكيه بر دانش و علمي كه فراگرفته اند براي مشكلات ريز و درشتي در كشور وجود دارد راه حل‌هاي عملياتي ارائه كنند و در مسير تجاري سازي و توليد ثروت از دانش گام بردارند.اما در برخي از موارد دستاوردهاي اين شركت‌ها در سايه بي توجهي مديران تنها به كالاي لوكس فناورانه‌اي مي‌شود كه در جاي درست خود قرار نگرفته و نمي تواند مشكل يا نيازي ازكشور را برطرف كند. از اين رو لازمه‌ي تحقق اين گام بزرگ، وجود حلقه‌‌ي مفقوده‌اي است كه بتواند با بهم رساني‌ محصولات و خدمات شركت‌هاي دانش‌بنيان و فناور به مديران تصميم‌گير در نهادها و سازمان‌هاي مختلف به صورت عملياتي و كاربردي دانش و توان اين شركت‌‌ها را در قسمت‌هاي مختلف كشور بكار بگيرد.

شركت بوينگ با رويكرد ساخت كفپوش هاي هواپيماهاي 747 در جهان پيشتاز مي باشد.

*رويداد هم‌افزايي مديريت ايران چيست؟

در همين راستا نخستين نمايشگاه و «رويداد هم‌افزايي براي مديريت ايران ۱۴۰۱» به همت نهاد رياست‌جمهوري و با حضور ۸۰۰ غرفه،  از ۲ تا ۴ مردادماه در مصلاي تهران برگزار شد تا حلقه وصلي باشد ميان مديران كشور و شركت‌ها،موسسات و گروه‌هايي باشد كه داراي الگو، ايده و محصولي  براي حل چالش‌هاي مهم كشور هستند.

در اين رويداد شركت‌ها، موسسات و گروه‌هاي نوآور امكان شبكه‌سازي دارند تا بتوانند همكاران،رقبا و مديران مختلف كشور را شناسايي نمايند و براي طرح همكاري با آن‌ها اقدام نماييد. از طرفي نيز از طريق شبكه سازي امكان اخذ سرمايه و پروژه از سازمان‌ها و سرمايه‌گذاران را دارند تا علاوه بر حل چالش‌هاي كشور كسب و كار خود را توسعه دهند.

مزيت اين رويداد براي مديران كشور علاوه بر وجه كلان آن كه تمركز بر حل چالش‌ها و مسائل كشور مي‌باشد ايجاد نمايشگاهي از شركت‌ها و موسسات متنوع است كه در حوزه‌هاي فرهنگي ،اجتماعي، اقتصادي، فناوري، مديريت، اشتغال، آموزش، بهداشت، محيط زيست و رسانه توانايي ارائه الگو و حل مساله را دارا مي‌باشند. وجود چنين گروه‌هايي زير يك سقف بستري مهيا و آماده است تا مديران براي حل مسائل حوزه‌هاي تحت مديريت خود از آنها مشاوره بگيرند و با طرح همكاري چالش‌ها را در زمان كم و با كيفيت مطلوب مرتفع نمايند.

منبع : كفپوش رولي تركيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۱:۳۰ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)